fredag 3 maj 2013

Ibland hittar läsarna gamla inlägg helt plötsligt

När jag tittar genom statistiken över vilka inlägg som den senaste veckan haft mest sidvyer så blir jag ibland rejält förvånad. Varför får ett år gamla inlägg som inte särskilt många tittat på plötsligt över 20 sidvyer. Är det någon som har uppmärksammat det och länkat till bloggen eller vad har hänt.

Topp den senaste veckan för dem som väljer att gå in på särskilda sidor och inte läsa bloggen är detta om Stålfarfar och Fritsla-Kalle. Två stjärncyklister som aldrig lär ha mötts. Och två riktigt goa gubbar, en med skånsk uthållighet och en med västgötsk sådan.

Radio Sjuhärad gav ett helt löfte om att göra ett program om Fritsla-Kalle men det blev tydligen bortglömt för alla andra viktiga program om 11-åringar som var tvungen att gå till bussen i stället för att höra Justin Bieber på bussen.Han var nämligen försenad. Bieber alltså. Bussen var Swebus och den är aldrig försenad mer än när jag skall åka med den eller möta någon som kommer med bussen. I varje fall inte om man skall tro Swebus egen statisitik.


 Aldrig försenad - om inte jag skall åka med.

Fortfarande är jag den ende enligt Goggle som skrivit om Fritsla-Kalle (den riktige - han som tävlingscyklade - alltså). Men det är ju mer omskriven i tidningen än vad min farmor blev. Första gången var hon när hon gifte sig. Andra gången när hon dog (då blev det två gånger: dödsannons och en notis från begravningen) samt att jag skrev en gång en artikel i Svensk Lokaltrafik om en bussförare, som jag brukade åka med på 1950-talet när jag skulle hälsa på farmor i Kinnarumma. Det Kinnarumma som posten trodde låg i Fritsla.


Inga kommentarer: