torsdag 23 maj 2013

Ett inlägg av vikt

Vågen fortsätter att gå nedåt och i morse trodde jag att det var Ulla-Bellas våg jag fått för den visade nämligen 888. Ja, 88 kilo och 8 hekto alltså. Så nu har jag gått ner över sex kilo det här året. I morgon kanske jag inte är fet längre utan bara överviktig. Mitt BMI börjar nämligen alltmer närma sig det magiska 30, alltså gränsen mellan övervikt och fetma.

Ulla-Bella? Kommer ni inte ihåg henne? Hon var "min sekreterare Ulla-Bella" i TV-programmet Solstollarna och när hon skulle ringa på telefon ringde hon alltid 8-8-8 om man skall tro vad hon sa när hon kollade i telefonkatalogen. Solstollarna ja, detta mest gubbsjuka program som sänts i TV. Det gick i första omgången 1985 och den som vill återknyta bekantskapen med direktör Knegoff (Ola Ström) och de synnerligen lättklädda flickorna kan hitta det på http://www.oppetarkiv.se/  Bland flickorna finns för övrigt en då 15-årig Anna Book.

Inga kommentarer: